Consumer Affairs Authority advises consumers to be very careful when purchasing electrical equipment, bulbs and related decorative items used for decorations in celebration of Vesak Festival.
Dr. Lalith N Senaweera, The Chairman, Consumer Affairs Authority points out that it is much possible to sell electrical equipment, wires, and related items without good standard and guarantee at the time of Vesak Festival.
He advises to pay special attention on the following matters when purchasing electrical equipment and accessories for the decorations in celebration of Vesak Festival.
At the sale of all the electric or electronic equipment manufacturers, sellers, importers and suppliers shall ensure a guarantee period not less than six months from the date of selling or the date that buyer owns the good and the conditions of the guarantee certificate shall be in Sinhala, Tamil and English languages.
If any matter arisen in this regard, Consumer Affairs Authority requests general public to inform it to the Authority’s Telephone Numbers 011-7755481-483 or 1977.
Dr. Lalith N.Seneweera,
Chairman
பாவனையாளர் அலுவல்கள் அதிகாரசபை எதிராளி நியூ சண் டிரேடிங் தனியார் லிமிட்டட்
இந்த வழக்கானது நியூ சண் டிரேடிங் தனியார் லிமிட்டடிலிருந்து கொள்வனவு செய்யப்பட்ட டெல் மடிக் கணனியானது அதன் உத்தரவாத காலத்தினுள் ஏற்பட்ட பழுதுகள் தொடர்பில் பாவனையாளர் அலுவல்கள் அதிகாரசபையினால் பெறப்பட்ட முறைப்பாட்டின் அடிப்படையில் தாக்கல் செய்யப்பட்டதாகும்.
சட்டத்தின் 13(1) ஆம் பிரிவின்படி, பாவனையாளர் அலுவல்கள் அதிகாரசபையினால் இரண்டு தரப்புக்களும் அழைக்கப்பட்டு விசாரணையினை மேற்கொண்டிருந்தது. அதன்பின்னர் வெளிவந்த விபரங்களின்படி, பாவனையாளர் அலுவல்கள் அதிகாரசபையானது, பாவனையாளர் அலுவல்கள் அதிகாரசபைச் சட்டத்தின் 13(4) ஆம் பிரிவின் படி, மடிக் கணனியினைக் கொள்வனவு செய்த பாவனையாளருக்கு ஏற்பட்ட செலவினைத் திருப்பி வழங்குமாறு குறித்த வியாபாரிக்கு கட்டளையிட்டது.
எவ்வாறாயினும், குறித்த வியாபாரியானவர் மேற்குறித்த கட்டளையினை புறக்கணித்தமையினால் பாவனையாளர் அலுவல்கள் அதிகாரசபையானது சட்டத்தின் 13(6) ஆம் பிரிவின்படி குறித்த கட்டளை தொடர்பில் நடவடிக்கையெடுக்குமாறு கொழும்பு நீதவான் நீதிமன்றில் கோரிக்கையொன்றினை முன்வைத்தது. அதற்கிணங்க, நீதிமன்றத்தினால் அக்குறித்த வழக்கானது 2016.05.05 ஆம் திகதியன்று விவாதத்திற்கு எடுத்துக் கொள்ளப்பட்டதுடன் எதிராளி ருபா.79,000/- இனை மடிக் கணனியினைக் கொள்வனவு செய்தவருக்கு வழங்க வேண்டுமென்றும் குறித்த பாதிக்கப்பட்ட தரப்பானது பழுதுகளுடன் கூடிய அத்தகைய மடிக் கணனியினை மேற்குறித்த விற்பனையாளருக்கு மீளவும் கையளிக்க வேண்டுமெனவும் கட்டளையிட்டது.
Special Awareness Program for government officers of Jaffna district
Special Awareness Program for government officers of Jaffna district was conducted on consumer protection and its prevailing practical issues. This was conducted by CAA for about 300 officers attached to district secretariat of Jaffna on 21st July 2016. Mr. Hasitha Tillakaratne, Chairman CAA, Mr. Nagalingam Wedanayagan District Secretary Jaffna, Mrs. Chandrika Thilakaratne Director Consumer Affairs & Information, Mrs. Shanthi Thiruneelakandan, Director Competition Promotion and other officers of CAA participated in this program as guests and resource persons. Participants raised questions on prices of essential items declared by the government recently and selling LP gas at various prices in Jaffna district. On the same day CAA opened a separate unit for Consumer Complaint.
Special Awareness Program on Good Manufacturing Process in collaboration with SLSI
Consumer Affairs Authority conducted a Special Awareness Program on Good Manufacturing Process in collaboration with SLSI for all traders, caterers, suppliers of process food, persons engage in the business of mass catering and outdoor catering. This was held on 28th July at YWCA auditorium Colombo 01.
Inauguration Ceremony of the English course which is organized by the Consumer Affairs Authority in order to improve the Language skills of the staff members.
Participants
Mr. Hasitha Tillekeratne – Chairman, Mr.M.S.M.Fouzer – Executive Director, Mr. AKDDD Arandara - Director General, Mr. Sampath Agulugaha - Director HR & Admin. English Course Coordinators - Department of official languages.